0

CeRiTeRa 2.(spoiler)

Posted by crow zero on 11:58 AM in
Aku hanya berdiam diri ketika berada di dlm kereta makcik itu..Aku masih berada dlm keadaan kebingungan..Akhirnya mkcik itu mulai bersuara..”Iwan,,kamu jgn risau..makcik akn bawa kamu pulang”…


Setibanya di perkarangan rumah,,aku melihat begitu ramai org..Pak Long,,paksu..semuanya ada..Rumah yg kosong di sebelah juga kini berpenghuni..Mungkin baru pindah..”Kamu ikut makcik dulu masuk ke dlm,,ya!”…

“Hah?,,mkcik ni jiran baru aku??”..aku hanya menuruti beliau..

“Skrg kamu ikut makcik ke bilik..”…

Aku hanya menurut kerenah org tua yg baru shj aku kenal itu..Kemudian..mkcik itu pon memulakan perbualan..

“kamu nmpak anak mkcik td??..kamu suka padanya??”..

“Soalan jenis apakah ini”,kata hatiku..

“ehmm,,boleh saya minta makcik jelaskan segalanya??”..

“kamu nikahi dia!!,,kamu jgn risau..keluarga kamu semua sudah menyetujui..dan pernikahan kamu akn berlangsung sebentar lagi..”

“HAH??,,apakah semua org sudah gila..masakan saya ini cuma 16 tahun..masih belum cukup matang utk bergelar suami..gila!gila!..saya tak mau makcik!!..demi Allah saya betul2 tidak mengerti….”

“sudah mkcik katakan td,,kamu hanya perlu bersabar..semua ini sudah diatur..tapi ingat!!,,perhubungan kamu ini ada syarat-syarat yg perlu kamu ikut…

***


Apakah syarat2 yg perlu Iwan patuhi.??.nantikan..

0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 FINAL DESTINATION All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Distributed by Deluxe Templates