0

CeRiTeRa...(spoiler version)

Posted by crow zero on 12:54 AM
Pagi itu,,kami digemparkan dgn kehadiran seorang wanita yg ditemani oleh ibunya barangkali..Saat itu,,mata aku begitu tertumpu padanya,sedangkan ckgu bahasa melayu kami sibuk mengedarkan latihan di dpn kelas..Tidak lama kemudian,ibu kpd wanita tersebut mengetuk pintu kelas kami.Aku terus melayani fikiran aku..'Macam penah jumpa la minah tu..'
"Ah,,aku ni mmg slalu mcm ni,,pantang nmpak perempuan lawa sikit,,mula lah",,aku berkata sendirian..

Fakhrul,ketua kelas yg sgt berdedikasi itu memggil ckgu kami berkali-kali..Mungkin ckgu tidak menyedari akan kehadiran tetamu yang tidak diundang itu..
"Mintak maaf ckgu,,boleh saya berjumpa dgn seorg pelajar??..Aaa,,namanya Amirul Ridhuan..",,kata wanita itu..

Bagaikan halilintar,,aku tersentak,,aku begitu terkejut.."kenapa nama aku pula yg dipanggil.",,..aku musykil..Sejurus slps itu,,aku bangkit dr tmpat duduk dan terus ke luar kelas.Aku yg begitu terkenal dgn karakter pemalu itu memandang sinis kepada wanita yg begitu ayu tadi. Kemudian aku mengalihkan pndgn kpd ibunya pula..
"Kamu kena pulang skrg Iwan!!..kte da takde masa"
"kenapa saya pelu ikut ckp mak cik??makcik ni siapa?",,aku berada dlm keadaan keliru..macam2 perkara singgah kt kepala aku ketika itu..

"Ah,,ikut sajalah,,kamu jgn byk ckp!!.Ni,,mkcik da dpt kebenaran utk bawa kamu pulang..Ini suratnya,,bg pada ckgu kamu tu..
"Sekarang kamu kemas semua brg kamu dan ikut makcik pulang". Anaknya itu hanya tertawa bila aku memandang padanya.."Ishh,,mental ke apa budak ni"..

Aku tanpa terus bertanya, masuk ke dlm kelas semula dan mengemas barang2 aku.Kemudian aku memberikan surat itu kepada ckgu..Rakan sekelas aku hanya memandang dgn penuh tanda tanya..Aku keluar dr kelas dan menuruti kedua-dua tetamu yg penuh misteri itu...

***
Maka hikayat itu pon tamat..Jgn lupa smbgn nya mlm esok pd waktu yg sama..:)

0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2009 FINAL DESTINATION All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Distributed by Deluxe Templates