2

Mencapai Wawasan 2020..

Posted by crow zero on 9:40 AM
Tatkala M'sia menginginkan satu perubahan untuk menjadi sebuah negara maju yang setanding dgn negara2 laen,,pelbagai gagasan atau retorik semata yg dibawa oleh setiap perdana menteri...tun m dgn wawasan 2020 nya,,pak lah dgn islam hadhari nya(konon nk majukan islam) dan terkini najib dgn 1M'sia nya...apa ke jadahnya sume ni??capai ke matlamat yg ditargetkan tuh??...mungkin Allah sedang menghapuskan ilmu dr dunia ni kerana ulama'2 skrg mcm da tkd function..sbb apa??..diorg kna ikut je ckp pemimpin..takut2 nnt kalau tak ikut ckp diorg terus kna banned...hilang kualiti seorang ulama' tu...dr sudut pandang lain pula,,ada ulama' yg memperjuangkan islam,,tp minda rakyat m'sia sndr yg masih tertutup dan tidak mahukan pentadbiran seorang ulama'..mana nk dtgnya keberkatan tu kalau dipimpin oleh org yg tidak mengamalkan ajaran islam secara betul dan istiqamah...seharusnya kita memberi ruang dan peluang pada ulama untuk memimpin negara nih...bagaimana pula dgn rakyat negara kte ni??adakah mereka dah bersedia untuk mengtransformasikan mentaliti pemikiran ke arah minda kelas pertama??jelas skali tidak...mungkin hanya 5% shj dr rakyat M'sia yg betul2 bagus atau mungkin kurang dr itu....tidak dinafikan,,kte harus think positive dlm setiap perkara...yes,,kte mmg yakin sepenuhnya m'sia mmpu mencapai wawasan 2020,tp tgk lah tampuk kepemimpimpinan kte skrg...byk corruption...kalau kte tgk negara2 maju lain..cthnya si Amerika...leaders diorg mmg ada corruption,,tp diorg buat jahat tu semata2 utk majukan negara bukannya majukan poket sndr atau perut sndr...diorg main kotor dgn menjual minyak2 tiruan yg lebih mahal dr yg asli..tp utk apa??negara jugak...kt m'sia nih apa cter??jual minyak untung masuk poket r..bukan nk majukan negara tp nk menyeksa rakyat..at least contohi lah amerika tu..bukan ikut stail diorg main kotor,,tp berusaha untuk majukan negara,,tkd kepentingan sndr..kitorg kt bwh ni dah bg kepercayaan dah,,pemimpin2 ni kna lah komitmen..ini tak,,sibuk berfoya-foya,,menghabiskan duit rakyat buat projek2 tak guna,,,jalan2 luar negara,,beli barang mahal2,,,bunuh org...pas2 tak habis2 tabur fitnah,,tabur duit...eeee,,,tak takot ke pikir dah bpe byk dosa diorg buat..menzalimi rakyat lagi...rakyat ni buta,,masih tak nmpk...sokong lagi pemimpin2 yg mcm ni...tak takot ke kt akhirat nnnt dipersoalkan apa yg dia buat...nauzubillah...bape ramai yg teraniaya dan mendoakan sesuatu yg tak baik padanya....tgk lah...ekonomi pon masih bergantung kat org lain,,cmana nk maju??..ekonomi amerika jatuh,,kte pon merudum...apa bnda ni??..tak leh berdikari ke???..huh,,buat projek formula1 m'sia...org tgh tkd duit g buat projek yg tkd hasil!!!mmg lah..pemimpin m'sia ni sume lengkap,,pembunuh ada, pemfitnah ada, peliwat ada(ada ke), peraba ada, kaki pompuan ada n mcm2 lagi....makanlah duit haram tu...terus lah menzalimi kitorg...insya-Allah takkan maju punya...akhir kata,,,didoakan agar wawasan 2020 berjaya dicapai...duduk di bawah kepemimpinan ulama' yg memberi barakah...sekian,,salam 1m'sia

2 Comments


bak kate cg fatimah.."kamu lah yg akn m'capai wawasan 2020 tu"..so, belajarlah rajin2 (",)jd pemimpin yg btol2 leh mjukan ngra...


huh,.generasi yg akan mencapai wawasan 2020..insya-Allah..

Post a Comment

Copyright © 2009 FINAL DESTINATION All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Distributed by Deluxe Templates