16

Wanita...

Posted by crow zero on 12:19 AM
Seorang anak Yang ku cium amanahnya,
Aku mengasihi kejujuran
Saidatina Siti Fatimah
Yang dicintai ayahandanya
Baginda Rasullulah

Seorang perempuan
Yang kuhirup airmatanya
Aku mencintai kesucian
Siti Maryam binti imran
Yang tulus cintanya
Melahirkan nabi Allah

Seorang isteri
Yang kukagumi sejarahnya
Aku menginsafi kehidupan
Siti Sarah
Yang tabah hatinya
Di Safa dan Marwah

Seorang guru
Yang ku tuntut ilmunya
Aku mengagumi
Saidatina Siti Aishah
Yang menegakkan kalimah Allah
Di Madinah Al-Munawarah

Seorang ibu
Yang kusimpan kasihnya
Aku merasai kewarakan
Seorag Masyitah
Yang tidak putus-putus diseksa
Yang sentiasa membasahi lidah
Dengan zikrullah

Seorang wanita
Yang aku mengimam di hadapannya
Aku menikmati iman
Surah An-Nissa’
Yang memuliakan wanita
Dalam kesucian Al-QURAN
Dalam keunggulan islam

Maha suci engkau ya, Allah
Alhamdulillah
Menjadikan aku manusia lelaki
Yang dipimpin belakangnya
Sorang wanita

16 Comments


This comment has been removed by a blog administrator.

salam..mgkin comment ni da penah org yg bce..haha..tp x pe lah sekadar renungan ye utk sume..

"Dijadikan wanita drpd tulang rusuk yg bengkok
untuk diluruskan oleh lelaki.Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus.Mana mungkin kayu yg benkok menghasilkan btg yg lurus.Bila wanita mnjd derhaka,pasti dunia lelaki akn mnjadi huru hara.Lelaki pula jgnlah mghrpkan kekuatan semata2,Tapi binalah kepimpinan.
Pastikan sblm wanita menuju Ilahi,pimpinlah diri kpdNya,jinakkan diri kpd Allah.Nescaya akn jinaklah segala2nya di bwh pimpinanmu"

tanpa an-nisa x mgkn akn lahirnya seorang ar rijal yg hebat n brkepimpinan..so,hargailah ibu anda krn dia yg melahirkn kita..selagi dia masih hidup..brbuatlah baik..may Allah always bring us to the right path..


haha..da penah bce dah sblm tak sgaje 'terdelete'..
maaf2.


testing2..


test lah byk2...
test2


point yg sy dpt ~hargailah wanita..
huhu ^_^


Hmm,tol2..hargailah kitorg kaum wanita ni


aduhaii..da b'jgkit pnykt tuut nihh
hahaha,ha


*si tuuut

hahaha..
sesape jgn terase ek..


Nasib baik tak terase


hahahaha..ade2 err


eh2..lain kali jgn terdelete comment org tau!!haha..


haha,,tak sgaje ouh


cmne lak ley tdelete lak??


taktau cmne..dia tdelete sndr

Post a Comment

Copyright © 2009 FINAL DESTINATION All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Distributed by Deluxe Templates